tag:blogger.com,1999:blog-89483126229283536402024-03-14T06:26:21.248+01:00AD ABSURDUM by Czarek Zieliński Poetyka mejli z odrobiną absurdu, humoru i branżowej patologii to doskonała ilustracja specyfiki pracy działu kreacji.Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.comBlogger998125tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-17537981524507098902023-01-03T16:56:00.004+01:002023-01-03T16:57:40.855+01:00Copywriter (mejle zebrane)<p> „Wasz copywriter połyka końcówki” -----"Niech copywriter zawsze
szczytuje przed wlaniem i po wlaniu" -----"Tak ułożony tekst daje efekt
zwisania w powietrzu, co na to copywriter?"----- "List mailingowy proszę
przekazać copywriterowi, żeby go wyklarował"----- „Copywriter pisze
jakimś dziwnym fontem” -----"Tekst jest za oszczędny w słowie, dlatego
prośba, żeby copywriter wykorzystał całą szerokość strony"----- "Nie
wiem jak to ująć, napiszmy to po copywritersku" -----"W layoucie nie
widać entuzjazmu grafika i polotu copywritera" -----"Podesłany tekst
proszę zmodyfikować marketingowo, a następnie przekazać copywriterowi,
żeby go odmarketingowił i przekuł na język korzyści"----- „Potrzebujemy
copywritera, który ma zacięcie prawnicze i zna się na środkach ochrony
roślin”----- „Czytając ten list, ma się wrażenie, że copywriter chce
szybko skończyć”</p>Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com4tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-27080280915041494372021-06-25T13:52:00.001+02:002021-06-25T13:52:25.009+02:00Deadline<p>"Mam problem z wielkością czcionki w deadline"</p>Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-35672972369897927942021-06-17T10:52:00.003+02:002021-06-17T10:52:29.147+02:00Alergia<p> "Dla mnie pani na tym zdjęciu kicha niealergicznie, a pan podaje jej chustkę od niechcenia"</p>Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-51110606362057760902021-05-19T10:50:00.003+02:002021-05-19T10:50:29.763+02:00Brief<p> "Poprosimy o rozpisanie briefu na głosy"</p>Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-85956420702328676202020-03-06T11:58:00.000+01:002020-03-06T11:58:13.463+01:00Miniaturki"Miniaturki zostają, tylko powinny być dużo większe"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-56585586490604108052019-11-18T17:27:00.003+01:002019-11-18T17:27:44.471+01:00Paleta<br />
"Dajcie jakieś intensywniejsze tło, mniej oczywiste, może coś spoza palety kolorów"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-68458101762197969642019-11-18T17:27:00.001+01:002019-11-18T17:27:12.122+01:00Palec"Interlinia powinna być na grubość mojego palca"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-6228332932406648972018-12-03T18:22:00.001+01:002018-12-03T18:22:52.768+01:00Elementy"Elementy, które mają znaleźć się na opakowaniu są niespójne z niczym"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-84438227642067822982018-11-18T11:17:00.001+01:002018-11-18T11:17:04.368+01:00Potrzeby<div style="background-color: white; color: #1d2129; font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; margin-bottom: 6px;">
Potrzeby zostały zaspokojone, teraz potrzeby się kreuje. To dość banalne stwierdzenie z trzeszczącym powtórzeniem nie budzi chyba wątpliwości. W branży robię, to wiem, nic nie powinno mnie zaskoczyć. A jednak. </div>
<div style="background-color: white; color: #1d2129; font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; margin-bottom: 6px;">
Wybrałem się do Castoramy, aby kupić farbę na paskudny zaciek, który pojawił się po ostatnich, to mnie trochę martwi, niezbyt obfitych opadach deszczu.<br />Na dziale z farbami barczysty ekspedient wyłożył mi na czym polega różnica między plamami a zaciekami. Bo farby już <span class="text_exposed_show" style="display: inline; font-family: inherit;">nie są tylko białe, kolorowe, akrylowe, emulsyjne, wewnętrzne, zewnętrzne czy renowacyjne – proszę szanownego pana – teraz są również farby do kryć miejscowych.<br />Dowiedziałem się, że plamy są raczej małe, a zacieki raczej duże. Plama jest raczej jednorodnym przebarwieniem, a zaciek raczej tworem niehomogenicznym z charakterystyczną ciemną, lekko kostropatą obwódką.<br />Po wyjściu ze sklepu z puszką farby "Na zacieki" pomyślałem sobie tak. Skoro już mamy różne rodzaje farb, to chyba najwyższy czas zabrać się za miejsce, gdzie te plamy lub zacieki powstały. Bo przecież śląskie deszcze mazowieckim nierówne, a to zapewne wpływa na strukturę plam lub zacieków. A co jeśli zaleje nas sąsiadka, używająca do kąpieli olejków lub sąsiad, który myje się najzwyklejszym mydłem?<br />Pozostaje jeszcze kwestia gęstości farby i osobnika, który będzie mieszał i rozprowadzał farbę po plamie lub zacieku. Choleryk zrobi to szybciej, anemik wolniej, ekstrawertyk zacznie od siebie, introwertyk do siebie...</span></div>
<div class="text_exposed_show" style="background-color: white; color: #1d2129; display: inline; font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px;">
<div style="font-family: inherit; margin-bottom: 6px;">
PS<br />Farba zaskoczyła mnie swoją gęstością i zajebistością krycia. Śladu nie ma po zacieku.</div>
</div>
Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-12518529141193214422018-11-16T00:06:00.003+01:002018-11-16T00:06:58.394+01:00Celebryci w reklamie (mejle zebrane)„Zastanówcie się kto z tych mniej znanych, ma potencjał celebryty”----"Szukamy celebrytki, która nie wymaga dużej ilości DTP"----"Chcemy wziąć celebrytę, który nie ma jeszcze zgranej twarzy”---- "Znajdzcie celebrytę, który gra na jakimś instrumencie i nikt o tym nie wie"----"Wzięcie celebryty to świetny pomysł, tylko musicie dać nam gwarancje, że nie będzie afery jak z Tigerem Woodsem”---- „Poszukajcie celebryty z niższej półki”----„Do naszej marki pasowałby taki trochę młody Stuhr, trochę Seweryn z "Ziemi obiecanej", znacie kogoś takiego?”---- „Jeśli weźmiemy trzech celebrytów, będzie taniej?"----"Gdybyśmy zdecydowali się na celebrytę, to tylko takiego, który nie pije i nie jeździ samochodem"---- "Wolelibyśmy celebrytę z gór", "ile kosztuje najdroższy celebryta, taki celbryta celebrytów?"---- "Orientujecie się, za ile już można mieć celebrytę".Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-48695956570757338482018-11-14T09:55:00.000+01:002018-11-14T09:55:53.596+01:00Świątecznie"Może nad kasami powiesimy humanizatory z ludzkimi głowami świątecznie przystrojone, uśmiechnięte i tak przyjaźnie wygięte, i może dzieci od pasa w górę"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-54201243975459721682018-11-08T19:17:00.001+01:002018-11-08T19:17:18.021+01:00Hostessy"W weekend byłam w hiperze i widziałam nasze hostessy, blady strach, jedna niekumata, druga jeszcze bardziej"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-32490606760214492622018-11-08T19:09:00.001+01:002018-11-08T19:09:21.040+01:00Albo"Zdjęcie dajmy wyżej, niżej albo wywalmy"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-62793742061780409842018-11-07T09:50:00.001+01:002018-11-07T09:50:26.809+01:00Spojrzenie"Poszukajcie jeszcze zdjęć, zaproponowany facet ma zbyt stockowe spojrzenie"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-65969978514857318102018-11-05T12:16:00.000+01:002018-11-05T12:16:54.110+01:00Proszę"Ja was proszę, a wy nie justujecie"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-8469645977922793252018-11-04T11:58:00.000+01:002018-11-04T11:58:17.114+01:00Kolorek"Nie pasuje mi ten kolorek, chodzi o coś pomiędzy ciemnym pomarańczowym, a rudym, mam taki dzbanek w domu, mogę przynieść..." Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-25342581627376267512018-11-04T11:52:00.000+01:002018-11-04T11:52:46.870+01:00Wodotrysk"W zasadzie już to mamy, brakuje mi tylko jakichś prostych w formie wodotrysków"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-13983129798142248262018-11-03T11:21:00.000+01:002018-11-03T11:21:09.994+01:00Niezdjęciowo""Klient wolałby uniknąć wydawania pieniędzy na zdjęcia, dlatego próbujmy mysleć niezdjęciowo"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-27434336403361861072018-11-03T11:18:00.001+01:002018-11-03T11:18:15.847+01:00Poziom"Bardziej nam się podoba ta opcja z poziomymi paskami, ale po odwróceniu kartki pionowe też wyglądają dobrze, może spróbujcie jeszcze zrobić projekt z pionowymi w poziomie bez odwracania kartki"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-12829999363722926952018-11-02T13:44:00.000+01:002018-11-02T13:44:07.739+01:00Rumianek"Akceptujemy projekt. Tego rumianku nie musiało być aż tak dużo”
Odpowiedz klienta na podesłany przez agencję plik wchujrumianku.jpg – nazwany tak „roboczo” przez operatora.Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-72051582079026353672018-11-02T08:42:00.001+01:002018-11-02T08:42:06.335+01:00OczyRozpaczliwy mejl operatora DTP, bezlitośnie pokazujący, że nie wszystko da się ukryć przy pomocy fotoszopa.
"Po ostatnich uwagach się poddaje! Pałujemy się z jednym zdjęciem 3 dni, może warto namówić klienta na inne zdjęcie? Cały czas jest coś nie tak, cera za gładka, za parchata, nic z tego nie będzie...laska ma oczy zdziry i fotoszop tu nie pomoże"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-22628922891287031682018-11-02T07:29:00.002+01:002018-11-02T10:56:03.881+01:00Ludzie w reklamie (mejle zebrane)Czy możecie popróbować z lejałtami bez ludzi, nasz prezes za nimi nie przepada ---
Facet wypada na perforacji, może przesuńmy go w dół, żeby ludzie nie odrywali mu głowy ---
Na okładce raportu ludzie powinni być bardziej wizerunkowi ---
Pokazywanie ludzie na opakowaniach jest nieapetyczne ---
Wyszparowani ludzie powinni dać element czystości ---
Cały człowiek zabiera za dużo miejsca ---
Nie ucinajcie głów albo przynajmniej zostawcie ludzi do ust ---
Na zdjęciu wyczuwa się, że ludzie maja relacje castingowe ---
Ludzie do podmiany, są za bardzo mainstreamowi ---
Musimy wybrać ludzi do wyskakujących okienek ---
Użyjmy ludzi na drzwiami jako rozlużniacze i humanizatory ---
Dodajmy jakiś element ludzki ---
Może dajmy zamiast człowieka jakiś inny atraktor ---
Ludzie są źle obrobieni ---
Spojrzenie tych ludzi powinno wyrażać innowacyjność i technologiczne zaawansowanie ---
Wyrzucamy ludzi z okładki, później ich wykorzystamy ---
Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-31583328038935038162018-05-11T15:42:00.000+02:002018-05-11T15:42:05.497+02:00Sami"Brief napiszcie sobie sami, żeby potem nie było, że do czegoś Was zmuszam"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-49349050121172825342017-09-29T11:54:00.001+02:002017-09-29T11:54:15.462+02:00Modyfikacja"Podesłany tekst proszę zmodyfikować marketingowo, a następnie przekazać copywriterowi, żeby go odmarketingowił i przekuł na język korzyści"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-8948312622928353640.post-67089041359727612222016-12-15T10:16:00.000+01:002016-12-15T10:16:02.708+01:00Wędlina "Na sesji będzie gość od nas, który pokroi wędliny, żeby zachować strukturę żyłek i zdrową, ekologiczną fakturę, wywodzącą się z długiej tradycji"Czarek Zieliński --- Copywriter&Writer ---http://www.blogger.com/profile/07594848924340593270noreply@blogger.com1